Agro-NRG legt focus op onderhoud en service

11/11/2019

Agro-NRG legt focus op onderhoud en service

Agro-NRG breidt de service voor klanten nog meer uit. Vanaf nu kunnen klanten een onderhoudscontract afsluiten voor hun zon pv-installatie. Hiermee wordt de klant vlot geholpen bij een eventuele storing of kan een storing zelfs worden voorkomen.


“Het is dit jaar tien jaar geleden dat we de eerste zonnepanelen verkochten en monteerden”, vertelt directeur Robert ter Horst. “De 120 panelen bij Oude Nijeweme in Denekamp doen na al die jaren nog steeds hun werk, en gelukkig storingsvrij. Maar dat geldt niet voor alle installaties”. Om haar klanten nóg beter en sneller van dienst te zijn bij een eventuele storing, heeft Agro-NRG een nieuwe opzet voor service en onderhoud. Vanaf nu kunnen klanten een onderhoudscontract afsluiten.


Onderhoud nodig voor hogere opbrengst

“Door verschillende oorzaken kan een installatie in storing raken, zonder dat de eigenaar dit merkt. Dit kan veel geld kosten. Terwijl dit voorkomen kan worden als er onderhoud aan de installatie wordt gepleegd en het systeem actief gemonitord wordt.”, vertelt Ter Horst. Voor het actief monitoren van systemen werkt Agro-NRG samen met SunData. SunData is gespecialiseerd in zonne-energiemonitoring. “Door systemen actief te monitoren, wordt een eventuele storing direct gesignaleerd. Soms kan een storing vanaf afstand worden verholpen. In andere gevallen gaat de servicemonteur van Agro-NRG langs om de storing te verhelpen”, aldus Ter Horst.


Van minimaal tot totale ontzorging

Het service en onderhoud is geregeld in drie pakketten. De klant kiest zelf het pakket; hoe uitgebreider het pakket, hoe groter de service. De kosten voor het onderhoudscontract hangen af van de grootte van de installatie. “Maar een paar dagen storing kost de klant nog veel meer geld, omdat hij dan zijn opbrengst misloopt. Bij grotere installaties is het investeren in een onderhoudscontract dus zeker verstandig.”